Orhidee semi hydro ...sau crescute in bile de argila

Mi-am dorit sa ma pot bucura de parfumul orhideelor si...asa au ajuns in casa mea primele specii parfumate . Ca prin minune au mai aparut, asa,  " de neunde" si acum sunt mai sunt "pe langa casa omului" alte cateva .
Ne-am obisnuit incet, incet, unii cu celalti si  am inceput sa caut cele mai bune solutii de crestere pentru fiecare specie in parte.
Asa am ajuns la ceea ce se numeste sistemul de crestere semi-hydro.  Pentru cei care nu stiu, este vorba despre plantarea orhideelor (si nu numai) in bile de argila care se practica pe scara destul de larga in SUA si UK.
Am cumparat bile de argila , le-am spalat foarte bine,  pana cand apa a ramas curata si apoi am transpalntat primul "cobai" singura phale pe care o am, o mini care a ajuns la mine muribunda cu rugamintea stapanei de a o salva...
In 2 luni de crestere s/h si-a revenit si s-a primenit cu 4 frunze noi. Semn ca-i prieste, as zice.

Am mai pus in acelasi tip de substrat :

Neofinetia falcata










Angraecum didierii, Oncidium cheirophorum,  Oncidium ornithorhynchum, cativa Dendro phalaenopsis.

Coelogyne pandurata












si o Brassavola nodosa.

Au crescut frumos, le merge evident bine.

Am pus bile de argila si in cosuletele de la Rhynchostillis,
 si as spune este intr-adevar o solutie pentru Vande, care au nevoie mai mare de umiditate daca sunt crescute in locuinte si nu in sere. S-au dezvoltat radacini noi si viguroase si au crescut si frunze in timp destul de scurt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu